Sorra jöttek a válságok, így kezelték őket az Orbán-kormányok – 15 éve a NER-ben

Az Orbán-kormányoknak több természeti csapást is kezelnie kellett sokszor eleve kemény időkben, mutatjuk, hogy sikerült a válságkezelés.

Az osztrák főváros közösségi közlekedése elesett.
Nyitókép forrása: Bécs Info
Bécs és fél Ausztria közlekedése elesett a rendkívüli esőzések miatt – olvasható a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közösségi oldalán. A posztban felhívják a figyelmet, Bécsben az ötből négy metróvonalat is részlegesen le kellett állítani, vasúton pedig minden irányból megközelíthetetlen a főváros.
„Aki ismeri valamennyire Bécset és utazott már az U4-esen (pl. Schönbrunn így érhető el a legegyszerűbben), az tudja, hogy a vonal egy szakasza (amely az egykori Stadtbahn része volt) egy két részes betonvályúban halad, és elsőre nem is érti, minek akkora vályú annak a kis pataknak – írja a VEKE. – Nos, az elődök, amikor a Wienfluss patak mellé betették a Stadtbahnt (Hütteldorftól egészen a Donaukanalig, Landstrasse megállóig), ugyan eléggé előrelátóak voltak a méretezéssel, de a klímaváltozással és az azzal járó egyre durvább árvizekkel nem számoltak.”
A következő ekkora árvizet már nem ússza meg az U4 (melynek rekonstrukciója jelenleg zajlik), jegyzi meg a poszt szerzője, mert a fotón is látható, hogy most is át-átcsap a víz a gát tetején.
Kapcsolódó cikkek a Árvíz 2024 aktában.
Most azt a tizenöt mérföldkövet idézzük fel, amelyek alapvetően befolyásolták a történéseket.
200 ezer forintot kapnak a védekezésben részt vevő állami alkalmazottak, polgárőrök és önkéntes tűzoltók. Egyenként.
Egy hatalom nélküli politikus valóban csak homoklapátolásra jó ilyenkor, arra viszont vannak nála alkalmasabbak is.